Wednesday, April 24, 2013

KEJOHANAN BALAPAN & PADANG PENDIDIKAN KHAS DAERAH KULAIJAYA 2013

 



Pada 16 &17 April 2013 yang lalu, Pejabat Pelajaran daerah Kulaijaya telah menganjurkan Kejohanan Balapan&Padang Pendidikan Khas Kulaijaya kali ke-11 2013. 

Acara yang dilangsungkan selama dua hari ini berjalan dengan lancar dan cuaca dalam keadaan yang baik. 

peserta bersedia untuk berlari acara 100m (kategori perempuan junior)

Sekolah Kebangsaan Bandar Tenggara 1 telah menghantar 7 orang peserta untuk bertanding acara lompat jauh, lontar peluru, 100m, 200m dan 4x100m. 

                                 

Tiba di lokasi kejohanan ( Stadium Majlis Perbandaran Kulai Taman Putri, Kulai, Johor) guru dan murid sedang sibuk bersiap-siap untuk acara yang akan dipertandingkan seperti meregangkan badan, memasang nombor pada baju peserta, sarapan dan sebagainya. 

Pelbagai gelagat dan aksi yang boleh disaksikan dan kadangkala mencuit hati apabila menyaksikan murid hyperactive yang terlalu aktif sehingga guru dan Pembantu Pengurusan Murid letih untuk mengejarnya.

Walaupun murid tidak memenangi semua acara yang dipertandingkan, namun jelas terpancar kepuasan dalam diri mereka dapat menyertai pertandingan seumpama ini dan mereka tidak pernah jemu untuk mencuba lagi pada tahun hadapan. Hanya seorang muid sahaja yang layak untuk ke peringkat negeri Johor. Tahniah diucapkan. 

                            

 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails